za glosno

Autor: trompele <trompele_at_gazeta.pl>
Data: Sun 17 Apr 2005 - 20:49:50 MET DST

Witam.
Mam komputer, ktory powoli zaczyna mi dokuczac i dzialac mi na nerwy.
Wszystko za sprawa halasu generowanego przez niego.
Mam obudowe chiefteka Dragon z cichym zasilaczem.
W srodku plyta glowna abit (bez wentylow na radiatorach) i procesor celeron
D 2.4 z boxowym wentylem (aktualna jego predkosc to 2600 rpm). Grafika to
saphire radeon 9600 takze ze standartowym systemem chlodzenia.Komputera nie
bede podkrecal. Wykorzystuje go glownie do buszowania w necie.
No i teraz pytania:
1. co mozna by bylo wymienic,wywalic lub dodac (powiedzmy w kwocie do 200zl)
zeby tego potwora uciszyc. Mam plyte glowna abit is7-e2 i nie jestem pewien
czy zmiesci sie jakis wiekszy radiator, tu kilka fotek tej plyty:
http://noping.org/~t/Mdsc00368.jpg
http://noping.org/~t/Mdsc00371.jpg
http://noping.org/~t/Mdsc00372.jpg
2. czy mozna wymienic lub jakos zmodyfikowac wiatrak boxowy zeby tak nie
buczal
3. co zrobic z tym chlodzeniem na grafice
4. Jaki dokupic dysk zeby go nie bylo slychac, nie musi byc jakis super
wydajny czy pojemny, przede wszystkim ma byc cichy. Najlepiej na sata.
Aktualnie mam jakiegos seagate 40gb (w takim gumowym kondonie) i nawet w
polowie go nie zapelnilem a halasuje jak sam skurczybyk (w dodatku jakies
wysokiej czestotliwosci dzwieki generuje).

Z gory dzieki za wszelkie propozycje.
Aha nie interesuja mnie raczej rozwiazania programowe, ktore i tak w
wiekszosci sa dostepne tylko i wylacznie pod jedyny sluszny system
operacyjny (M$), a sam uzywam Linuxa.

ps. Male spostrzezenie, wlasnie przy okazji robienia fotek przeczyscilem
radiator, wentyla i zmienilem paste na procku, temp srednio 5st mniej
(aktualnie 44).

Pozdrawiam

t[mporary