Re: Wybor pamięci (SDRAM)

Autor: Maciej (Raven) Gierok <maciej_gierok.nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Apr 2005 - 12:35:12 MET DST

Dnia Sat, 16 Apr 2005 11:25:47 +0100, Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
napisał:

> IMHO lepiej więcej wolniejszego RAMu, a i to czy wolniejszego nie
> wiadomo,
> bo może się okazać, że przy Twoim CPU RAM i tak działałby tak samo. Przy
> PC133 działającej na 100MHz możesz dać niższe timingi, ale może też być
> tak, że ta PC100 będzie podatna na "podkręcenie".
> Szkoda, że nie podałeś jaki CPU a dokładnie na jakim FSB.

Juz podaje: Duron800 na plycie Soltek SL-75KAV-X, chipset VIA KT-133A. Na
plycie sa 3 banki SDRAM PC100/133.
Niestety pamiec nie jest podatna na podkrecenie. Podwyższylem
czestotliwość w BIOSie i głucho.

> Rzadko siÄ™ to zdarza - niewielki procent i bardziej jest to spowodowane
> wewnętrzną organizacją pamięci. Dużo częściej problem dotyczy SODIMM do
> laptopów.

Czyli lepiej kupic 133 tym bardziej ze cenowo prawie sie nie roznia.

Pozdrawiam
Maciej Gierok

--
<?php