Re: Wybor pamięci (SDRAM)

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 16 Apr 2005 - 12:25:47 MET DST

Dnia 16.4.2005, Maciej (Raven) Gierok napisał(a):

> Aktualnie na moim lekko archaicznym kompie mam 128MB pamieci PC100. Stoje
> własnie przed szansą powiekszenia tych zasobów. Nurtuje mnie jednak
> pytanie. Czy lepiej dokupić 256MB PC100 i miec w sumie 384MB czy raczej
> kupić PC133 i pracować tylko na niej?

IMHO lepiej więcej wolniejszego RAMu, a i to czy wolniejszego nie wiadomo,
bo może się okazać, że przy Twoim CPU RAM i tak działałby tak samo. Przy
PC133 działającej na 100MHz możesz dać niższe timingi, ale może też być
tak, że ta PC100 będzie podatna na "podkręcenie".
Szkoda, że nie podałeś jaki CPU a dokładnie na jakim FSB.

> Z tego co wiem to nie każda pamięć PC133 mozna zmusic do pracy z
> częstotliwoscia 100Mhz (choc moge sie mylic), a za bardzo nie bede mial
> jak tego sprawdzic przed zakupem.

Rzadko się to zdarza - niewielki procent i bardziej jest to spowodowane
wewnętrzną organizacją pamięci. Dużo częściej problem dotyczy SODIMM do
laptopów.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559