Re: LCD - Czarny ekran przy starcie

Autor: lukasz sczygiel <gdzies_at_nawet.tw>
Data: Fri 15 Apr 2005 - 21:51:29 MET DST

Ojciec8 napisał(a):

> Dzięki za odpowiedź.
> Nic nie jest podłączone do tv-out.
> Jak mówię, karta działa, daje obraz w 50 Hz (widoczny po podłączeniu innego
> monitora) a mój nowy monitor wyświetla tylko OSD z napisem "50 Hz, 31.1 kHz Out
> of range". I słusznie, skoro dokumentacja monitora mówi, że zakres
> częstotliwości odświeżania ekranu zaczyna się od 56 Hz.
Masz pecha:) moj tez tak na pudelku mial napisane ale dzialal na 50Hz
> Pytanie brzmi czy da się Radeona zmusić do zmiany częstotliwości?
Da sie.
> Skąd w ogóle się bierze ta częstotliwość? Bios przy starcie komputera mówi
> karcie w jakim trybie ma działać? Czy tylko mówi jej "działaj w trybie
> tekstowym" a karta już ma predefiniowane parametry tego trybu?
Mniej wiecej
> W pierwszym
> przypadku może jakieś ustawienia są dostępne w biosie? A w drugim może można
> zmienić te predefiniowane parametry trybu tekstowego?
wiec tak (pani polonista to by mi po lbie potlukla):
Poszukaj programow radedit biosedit rabit atiflash flashrom rambios.
Nie pamietam w ktorym ale w jednym chyba byla mozliwosc zmiany
defaultowego odswierzania. Zeby to zrobic trzeba najpierw zczytac bios z
karty jednym programem wyedytowac drugim i zapisac spowrotem. Zapis
spowrotem trzeba robic OIDP pod dosem.
tam sobie przestaw zeby karts startowala jako NTSC i wtdy bedziesz mial
60hz. Ale cos mi sie wydaje ze albo namieszales cos z biosem albo jednak
cos wisi na wyjsciu tv bo defaultowo karta zazwyczaj wstaje w 70 albo
72Hz. No nic poprobuj z biosem moze pomoze. Powodzenia!