Re: 5.1 do 300zl

Autor: Demski Sebastian <sdemski_at_wp.pl>
Data: Fri 15 Apr 2005 - 18:07:24 MET DST

> jeden
>>

> Racja, ale tylko w ich subiektywnym odczuciu oczywiście (vide twoje
> przekonanie że 2.1 za 100zł grają lepiej niż 5.1 za 300zł).

nigdzie tak nie napisałem. widze, że dalej nie czytasz ze zrozumieniem lub
nie chcesz tak czytać.
specjalnie dla Ciebie twierdze, że zestaw 2.1 za 300zł zagra lepiej niż 5.1
za 300zł kapujesz w końcu (bo jaśniej już tego nie da się napisać)?? nawet
Czajson to zrozumiał a ty jeszcze nie.

> Tylko czego to dowodzi? Sugerujesz, że dlatego iż widziałeś w np. 50
> mieszkaniach źle ustawione zestawy 5.1 to należy odradzać takie głośniki
> Spielmannowi bo on też je źle ustawi? Zarzucałeś mi szufladkowanie a sam
> robisz. Ja zakładam, że on wie jak je ustawić i ma gdzie, a jedynym
> ograniczeniem dla jego wyboru jest cena.

no właśnie za dużo tu założeń czy to z mojej czy to z twojej strony. po
prostu albo mu napisać, żeby podał więcej danych albo nie pisać wcale.
to tak jak ja zapytałbym: jaka jest najlepsza płyta główna do 400zł z
obsługą pamięci DDR?? no i ty od razu zakładasz sobie to i tamto i najlepsza
piszesz że najlepsza jest właśnie płyta "xxx".

> Nie, ty twierdzisz, że zestaw 5.1 za 300zł będzie grał tak fatalnie, że
> nie
> po co go w ogóle kupować.

po raz kolejny: będzie grał gorzej niż mniej głośników ale lepszych za które
zapłaci tyle samo.

> Nope, ja uważam, że przeciętnemu użytkownikowi kompa taki tani zestaw 5.1
> do
> gier, filmów, słuchania mp3 itd w zupełności wystarczy i tyle.

no a ja uważam, że przeciętniakowi to w zupełności wystarcza i 2.1 a
bardziej wymagającym 5.1

> [...]
> go
> poleciłem. Gdybyś raczył przeczytać cały wątek, to zauważyłbyś, że nie
> poleciłem mu żadnego wypasionego zestawu za astronomiczną kasę. Czy autor
> wątku będzie oglądał filmy, grał czy tylko na kompa patrzył to jest jego
> sprawa. Nie opisał swojego konfiga więc zakładam, że ma kartę 5.1, wie do
> czego potrzebny mu jest taki zestaw i ile może przeznaczyć kasy na ten cel
> stąd widełki cenowe do 300zł. Widzisz, ja mu się starałem ułatwić podjęcie
> decyzji a ty zacząłeś generalizować, że zestaw 5.1 to chłam bo:

ty masz jakiś problem ze zrozumieniem tekstu. weź przeczytaj jeszcze raz co
napisałem ale pooowoooli i spokojnie. albo wskaż mi gdzie ja napisałem, że
ludzie nie umieją ich ustawiać.

> Twierdzisz, że potrafisz odróżnić czy głośniki grają dobrze czy źle, więc
> jeśli to potrafisz (w co wierzę) to dla mnie jesteś fachowiec. Oczywiście
> nie mówię tu o odróżnieniu głośników Manta za 15zł i Logitechów za 200zł
> każdy potrafi). Rozumiem, że skoro tak żarliwie wypowiadasz się na temat

no to prawie się ze mną zgodziłeś, tylko o tym jeszcze nie wiesz, bo właśnie
ja zakładam, że KAŻDY odróżni lepszą jakość dzwięku jaką oferują dwa
głośniki dobre niż 5 kiepskich (bo w praktyce wychodzi, że jak podzielisz te
twoje 200 zł na 5 to masz 40 zł a w dwóch 100zł)

> jakości dźwięku to umiesz porównać również głośniki za 4000 i 20000zł, bo
> tylko wtedy możesz o sobie powiedzieć, że potrafisz powiedzieć, które
> grają
> dobrze (lub lepiej).

nigdy nie porównywałem więc się nie wypowiem. aczkolwiek chciałbym mieć
takie problemy: kupić te za 4000zł czy za 20000?? :)

> poradzą?

> źle
>>

> No to chłopie, doradź Spielmannowi które głośniki do 300zł są te lepsze, a
> nie teoretyzuj.

doradzam to co większość ludków na grupach o sprzęcie audio. pójść i
posłuchać wybrać to co się będzie najbardziej podobało. w końcu głośniki to
nie karta graficzna, którą wymienia się raz w roku.

> ilość.
>>

> A ja twierdzę, że 2.1 za 100zł i 5.1 za 300zł to ten sam poziom i tyle.
> Ktoś
> kto ma wrażliwy słuch przy jednych i drugich dostanie cholery, a zwykły
> uzytkownik peceta nawet nie zauważy "kaleczenia" dźwięku.

wyżej wyjaśniłem nie będe się powtarzał.

> Ok, koniec bezsensownych dywagacji. Podaj zestaw 2.1 za 100zł, który gra
> lepiej od zapronowanego przeze mnie zestawu 5.1 - Logitecha X-530 i
> wyjaśnij
> dlaczego. Argumenty o nieumiejętności ustawienia głośników już
> przerobiliśmy, więc je pomiń. Bierzemy pod uwagę tylko cenę i jakość.

nie podam bo nie wiem które są teraz najepsze. już nie siedze w zawodowo w
branży, że tak powiem (czego zresztą wcale nie żałuje). porada może być
tylko taka ja wyżej. niech sam posłucha co gra najlepiej.
Napisałem posta nie, żeby mu doradzić dobre głośniki, tylko po to, żeby
twoją porade przefiltrował przez pryzmat tego co potrzebuje i wystrzegał się
takiego myślenia, że im więcej tym lepiej (czego usilnie bronisz).

Pozdro. Seba