Re: Co o tym sądzicie?

Autor: FrOG <frog01_at_op.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 16:17:23 MET DST

> Co sądzicie o poniższym zestawie:
>
> - Intel Pentium 4, 2.4 GHz, 533 FSB, 1MB cache (580 zł)
> - Gigabyte płyta gł. 8IPE1000, 865PE, DualDDR400, SATA, ATX (310 zł)
> - 512 MB DDRAM PC400 FSB (180 zł)
> - Obudowa komputerowa EX-2 Midi Tower ATX 350W, 2x USB, 2x Audio (200 zł)
> - Gigabyte Radeon 9250 64MB DDR (64-bit), TV-out, OEM (165 zł)
>
> I o zaproponowanych cenach :)

W sumie troche dziwny zestaw... zalezy do czego uzywasz kompa.
Procesor spoko (tymbardziej ze da sie go dobrze krecic), ale za ta kase to
kupilbym Athlona 64 (nawet taniej! A64[939] oem mozna juz kupic za jakies
450-480zl ale plyta moze byc troche drozsza) albo P4 z HT (troche drozej), a
jak do zastosowan biurowych to kup Celerona D albo jakiegos z tanszych
Sempronow (szkoda kasy jak i tak nie wykorzystasz jego mocy).
Plyta pod ta podstawke bardzo dobra... oczywiscie jak zmienisz procka (chyba
ze na Celerona) to plyte tez bedziesz musial zmienic.
Pamieci troche taniej mozna zdobyc (patrz linki nizej) a co do obudowy to
dowiedz sie dokladnie jaki tam jest zasilacz! Bo mimo ze to Modecom, to
zasilacz wcale w srodku Modecoma byc nie musi :/ Ja w swoim wypadku kupilem
sama obudowe za 40zl i osobno zasilacz... wyszla prawie taka sama cena a
zasilka calkiem calkiem (chyba ze Ci strasznie na wygladzie tej obudowy
zalezy... bo ta moja nie wyglada jak obudowa Chiefteca :P ).
Jesli chodzi o grafe to ona nadaje sie do biura, ogladania filmow, obrobki
grafiki 2D... w zadnym wypadku do gier (chyba ze nie trawisz nowosci i grasz
w gierki sprzed kilku lat)... chociaz za ta kase to spokojnie 128-bitowa
dostaniesz, ale jesli nie zalezy Ci w ogole na 3D (lub w bardzo malum
stopniu) to kup jakiegos R9000 albo nawet R7000 lub jakies TNT2 M64 na
allegro.
Napisz jeszcze do czego bedziesz uzywal tego kompa i zakres cenowy to zaraz
sie Ci cos zlozy :)

Ceny zobacz na www.apollo.pl albo moze na www.proline.pl tam jest dosc tanio
i inne lokalne sklepy w miescie moga Ci sprzedac za taka cene.

--
Pozdrawiam! FrOG
A64 3000+, MSI K8N Platinum Edition, 512MB GoodRam, 120GB Seagate SATA,