Re: problem - a7n8x-la

Autor: Karol Michalak <lp.po_at_01tneiro.verte>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 00:41:04 MET DST

Joker wrote:

> Wyjeciem baterii nie zresetujesz biosa, bo bios zapisywany jest w
> EPROMIE i nie potrzebuje podtrzymania bateryjnego.

Już parę lat nie zapisuje się BIOS w kościach EPROM. Tak od czasów 486
;-). BIOS-u też nie zresetujesz. Co najwyżej CMOS a ten potrzebuje
cwaniak elektryczności. Tyle, że przy resetowaniu przez wyjecie
bateryjki należy płytę odłaczyć od zasilacza a czasami i trochę
poczekać, bo przy niektórych konstrukcjach potrafi jechać na tym co się
zgromadziło w kondensatorach.

> Plyta pewnie nie
> rozni sie niczym od seryjnej a7n8x z wyjatkiem zawartosci biosu ktory
> pewnie powinienes zfleszowac.

Jesteś tego pewien? Ja bym ze swoją płytą tak nie postąpił. Firmowe
płyty potrafią sporo się różnić od tych dostępnych na rynku. Tak jest i
w tym wypadku. Ponadto musiałby mieć jakiś programator bo chyba pisze
wyraźnie, że płyta ani zipnie.

Samo zdjęcie na stronie hp pokazuje zupełnie inny obraz niż zwykła
a7n8x.

Pozdrawiam

Karol