pytanie laika skaner i pamięć

Autor: kesser <kesser_at_gazeta.pl>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 19:37:35 MET DST

Witam
Spodziewam się trochę funduszy na rozbudowę mojego pc.
Obecnie mam.
Duron 1200
Asus A7N8X-X
2 x 128 DDR (128 kingsto a druga to jakiś wynalazek)
nagrywarka lg 8x prędkość zapisu
Segate baraccuda 40GB
Geforce2 400 MX 64 MB
Sound Blaster live

muszę kupić skaner ale nie wiem co wybrać, głównie ma służyć jako pomoc
studentom tzn. skanować notatki odręczne, i zastępować ksero czyli
także skanowanie książek. Fajnie jak będzie można skanować zdjęcia. Nic
profesjonalnego. Nie wiem czym się kierować w wyborze, jak z
awaryjnością i czym się różni skaner slim od reszty poza obudową??

W drugiej kolejności ram tylko że, są jakieś dwukanałowe tzn. np. 512 mb
jako 2x256. Czy lepiej kupić zwykłą??
Myślę też nad jakimś cichszym wentylatorem obecnie jakiś traktor za 50
pln., procesor, dysk. Nie wiem czy dyski np. 160 GB wymagają własnego
chłodzenia??
Może ktoś zaproponuje konfigurację do wydania jest cyrka 1000 pln.
Od czego zacząć inwestycje??
Komputer chodzi pod kontrolą linux'a, wykorzystywany jest do pisania
tekstów, niedużych arkuszy kalk., oglądania filmów, słuchania muzyki, i
internetu.

Trochę już google'ałem ale tu nie ma nic stałego codziennie coś się
zmienia.