Re: Monitor mi bzyczy ...

Autor: Slawicki <slawicki_at_op.pl>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 14:45:10 MET DST

> Niestety nie piszczy :(
> I nie ma głośników. A co najgorsze to na razie nie mam kasy na zmianę i
> jeszcze sie troche boję LCD bo ma duzą bezwładność i sądze że to mnie
będzie
> wk**** (denerwowało) tak jak bzyczenie.
Zakładam że to brzęczenie to jest odchylanie ramki, czyli słychać odchylanie
pionowe jak pracuje... Brzęczenie to wydobywa się z samych cewek kineskopu
niestety i nic z tym nie zrobisz. Jedyne co możesz spróbować to obmalować
cewki kineskopu jakimś lakierem (byle nie nitro, bo lakier na drutach
rozpuści się) bezpośrednio po pracy aby były ciepłe. Jak zaskchnie może
będzie mniej brzęczał. A że monitor jest leciwy to pewnie wyciąga do 75Hz
lub 85 z bólami... więc zmiana odchyłki V nic tu nie da. Aczkolwiek sprawdź
czy ton bzyczenia zależy od odchylania V.
/Sławicki