Re: RAID-0 - co powoduje awarie?

Autor: von_Kowal <von_Kowal.wywaltotez_at_poczta.usun.onet.pl>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 11:07:44 MET DST

Użytkownik "Osa" <osscar@pocztaMIELONKA?.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d3hli9$491$3@news.onet.pl...
> Zalozmy, ze ktos mi buchnal jeden z dwoch dyskow zlozonych w RAID-0.
> Wtedy oczywiscie wszystkie dane ida sobie w las. Ale co, jesli
> twardziele maja sie swietnie i nagle, na jednym z nich, pojawia sie
> jakis bad sector albo blad zapisu?

To macierz nadal działa porawnie .. oczywiscie pojawiaja sie badsektory .
Ewntualne uszkodzenia powstaja zaleznosci od ich liczby i położenia tak jak
w przypdku zwykłych dysków. Problemem jest raczej namierzenie uszkodzonego
delikwenta. Tanie kontrolery RAID nie maja funkcji diagnostycznych które
wyłapały by tego typu uszkodzenia, najczęsciej konieczne jest rozformowanie
macierzy i sprawdzenie poszcególnych dysków ... co zajmuje sporo czasu.

Pozdrawiam