Re: Więcej pamięci niż 4GB? Jaka płyta?

Autor: shadow <damian_at_NOSPAM-lezajsk.info>
Data: Tue 12 Apr 2005 - 20:37:42 MET DST

BQB napisał(a):

> Hmm... Wydaje mi się że nie masz racji, bo w płytach pod intela masz dwa
> chipsety - jeden główny i drugi do obsługi adresowania pamięci, a w
> płytach pod AMD64 nie masz chipsetu do obsługi pamięci, bo zostało to
> zintegrowane w procesorze już

Chipsety pod Intela nie maja oddzielnego chipa do obslugi pamieci tylko
po prostu procesory Intela nie maja kontrolera pamieci wbudowanego w
procesor, więc musi się tym zajmować northbridge, w AMD64 kontroler
wbudowano w sam procesor więc konstruktorzy chipsety mają uprszczone
zadanie gdyż nie muszą konstruować chipsetó z kontrolerem pamięci. ;)

--
Pozdrawiam
ShadoW