Re: Zmiana procesora

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 12 Apr 2005 - 00:44:25 MET DST

Marcin wrote:

> Zabiles mnie teraz ta wypowiedzia, ja osobiscie nie widze sensu wydawania
> 100zl na serwis komputera, ktory jest niewiele wiecej wart.

kiedys zastanawialem sie nad tym, ile wart jest komputer;
doszedlem do wniosku, ze do wartosci samego sprzetu trzeba
dodac wartosc danych znajdujacych sie na tym komputerze oraz
jego istotnosc - np. to jak szybko mozna go zastapic jesli
padnie;

jesli ktos trzyma na swoim kompie np. prace magisterska, ktora
jest dla niego warta rok studiow (tyle bedzie do tylu jesli
praca zginie) to bez znaczenia staje sie fakt, ze praca jest
na kompie o wartosci (po cenach zakupu) 100PLN albo jeszcze
gorzej na dyskietke o wartosci 2PLN;

> nie slyszalem jeszcze, ze mozna podczas grzebania w komputerze (zakladam
> tutaj ze wylaczonym, chyba ze jestes na tyle zdolny ze potrafisz montowac
> cpu czy tez pamieci na wlaczonym kompie) i przerwania przez przypadek tasmy
> ide mozna stracic jakies dane z dysku...

oczywiscie ze mozna; tasma sygnalowa do HDD to bardzo dobry
element komputera, ktory mozna uszkodzic; wystarczy przeciac
odpowiedni przewod i dysk po prostu zglupieje;

http://www.hardwarebook.net/connector/storage/ideinternal.html

pomysl co sie stanie, jesli odetniesz np. jedna linie z linii
adresu albo jedna linie z linii danych?? a tasiemke bardzo latwo
uszkodzic - mozna ja np. przyciac scianka boczna obudowy;

> Nie pisalem o zadnych wartosciowych danych, mialem na mysli podejscie ojca,
> ktory wychodzi z zalozenia ze jak system juz stoi to ma stac jak najdluzej
> (ciezko zaimportowac najlepsze wyniki sapera czy tez ktoregos z
> pasjansow...)

akurat pod windows98 wystarczy przegrac plik %windir%\winmine.ini
i wyniki z sapera juz masz zachowane; pasjansy pewnie podobnie;

> A pisalem na grupe, zeby sie upewnic czy nikt nie mial takich problemow w
> badz co badz stara platforma.

ciesze sie, ze otrzymales poprawna odpowiedz;

pzdrv;
adas;