Re: Szybkie pisanie

Autor: Bartek <skrayny_at_tlen.pl>
Data: Sun 10 Apr 2005 - 12:23:10 MET DST

> Dziękuje wszystkim za sporą ilość uwag. Wniosek: ćwiczyć, ćwiczyć,
> ćwiczyć... Jeżeli po kolejnym miesiącu nie trafi mnie szlag to będzie
> dobrze, a jeśli nawet to zawsze mogę wrócić do klepania dwoma palcami ;).

Tu masz całkowitą rację. Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. A jak już
nauczysz się pisać poprawnie i szybko bezwzrokowo to uwierz mi nigdy nie
powrócisz do metody "dwupalcowej", a myszki będziesz używał, jeśli nie
będziesz znał dobrego i sensownego skrótu klawiaturowego.
Ja osiągam szybkość pisania wszystkimi palcami około 310 zn/min przy
skuteczności około 90%. Kiedy próbuję pisać dwoma wskazującymi palcami z
"patrzeniem na klawiaturę szybkość spada niemal o 35% a skuteczność na łeb
na szyję.
Zatem ćwicz, bo się opłaca. Tylko pamiętaj. Ćwicz skuteczność w pierwszej
kolejności. Szybkość przychodzi z czasem.

Bartek