Re: Tani monitor 17" - poradźcie coś.....

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sat 09 Apr 2005 - 22:21:34 MET DST

tbg <no@spam.com> wrote:

> kilka slow, a same bzdury.

            Niekoniecznie. I nie bedac specjalnie zgryzliwym na tym co napisales
tez suchej nitki zostawic nie mozna przy odrobinie "dobrej woli" ;P

> ani ibm, ani dell, ani hp nie robia monitorow tylko naklejaja loga na
> produkty innych

            Pomylily Ci sie A-Brandy z B- lub C-Brandami, takimi jak np: nasz
Optimus, rzeczywiscie dajacymi swoje logo na seryjne monitory Hyundaya itp.
A-Brandy zamawiaja tak wielkie partie monitorow, ze pozwala to na robienie
specjalnych konstrukcji - a nie tylko rozniacych sie obudowa. Tak samo jest
z ich desktopami i serwerami - tu specjalnie projektuje sie konstrukcje pod
producenta. Oczywiscie elementy sa wspolne - chyba nie wymagasz by taki IBM
produkowal np: kineskopy - zreszta w wiekszosci konstrukcji stosuje sie
kineskopy firm trzecich.

> i to w dodatku wcale nie te najlepsze, wiec nie gwarantuje to niczego, a
> zwlaszcza jakosci i zachowania wzroku.

            Tia - tak samno jak inne monitory - A-Brandy maja zarowno modele
ekonomiczne do pracy biurowej [o bardzo przecietnychj mozliwosciach], jak
i modele o parametrach, ktorych nie powstydzilby sie zaden inny. Mozna
przypomniec chcby wysokie modele, jakie w swoich stacjach stosowal
Intergraph.

> deprecjacja a-brandow jest straszliwa.

            Po kryzysie dotcomowym roku 2000, kiedy cena peceta spadla do ~500-
600 USD, wczesniej trzymala sie rowno przez lata na poziomie powyzej 2000
USD. A o takim sprzecie mowimy.

> a o bardzo dobrym stanie poleasingowych monitorow to nawet juz
> dobranockach nie mowia, bo nikt w to nie wierzy.

            Znowu nieuprawniona generalizacja, a tym samym jako calosc
nieprawdziwa. Z poleasingowek mozna kupic zlom komputerowy nie nadajacy sie
prawie do uzytkiu, jak i monitory w bardzo dobrym stanie - trzeba po prostu
isc do firmy sprowadzajacej sprzet paletami [a nie do pana Kazia, co to 20-
letnim vanem sprowadza po 2 szt. tego, 3 szt tamtego itd] i powybierac.
Mozna trafic na naprawde niezle monitory za psie pieniadze - sam ~2 lata
temu kupilem na siebie Samsunga SP750P i jestem bardzo zadowolony.
Parametry i obraz ma jak niewiele innych 17" [19" nie chcialem bo za duzo
siedze przed monitorem - bardziej mecza sie oczy, a filmy itp. i tak wole
na 29" TV ze stacjonarnego odtwarzacza DVD/DivX.

> jak moze byc stan monitora bardzo dobry po 3 latach?

            A bo to malo stoi monitorow i komputerow w biurach Bardzo Waznych
Panow Prezesow, naczelnikow itp. robiacych glownie za ozdobe biurka, totem
nowoczesnosci i lapacz kurzu? Nie wiem czy np: pracowales w administracji
publicznej - tu im wyzszy lokalny kacyk, tym lepszy musi miec komputer, a
to ze nie za bardzo wie jak go wlaczyc to juz nie ma zadnego znaczenia.

> bardzo dobry to jest monitor yciagniety z pudelka przed tygodniem.

            Tia - tak samo jak w poleasingowych - mozna trafic na swietny
egzemplarz jak i dno totalne - monitor jest najmniej powtarzalnym elementem
PC i na dobra sprawe nie mmozna oceniac prarametrow modelu a konkretnego
egzemplarza.

> taki pracujacy po min 8 godzin dziennie przez 3 lata to moze byc
> dzialajacy najwyzej.

            jw.
O tym swoim Samsungu SM750P nie moge zlego slowa powiedzec - wzialem go po
tym jak padl mi stary bo LCD byly wtedy stanowczo za drogie i mialy fatalne
parametry. Teraz kosztuja 2x mniej i maja o polowe mniejszy czas reakcji.
Zanim mi sie znudzi 17"-19" LCD beda kosztowac jeszcze o wieeele mniej i
beda mialy znacznie lepsze parametry.
            Zwroc uwage ze zadajcy pytanie ma do wydania ~350 zl - za ta cene to
z nowych jest chyba tylko jakis odrzut produkcyjny z chinskiej manufaktury.
Jak dobrze wybierze to gwarantuje, ze dobry, poleasingowy monitor bedzie
oferowal o wiele lepszy obraz.
            Za niewielkie pieniadze nie kupi sie nowego dobrego sprzetu - i to
nie chodzi tylko o monitory - wlasnie skonczyl mi sie cartridge w
starenkiej, ponad 10-letniej HP520 [kupionej w ~2 mies po swiatowej
premierze] - kiedys jednak robiono dobry sprzet - kupiona kilka lat pozniej
HP660C juz dawno wyzionela ducha. Poniewaz drukuje tylko czarno-bialy tekst
i to niewiele [100-150 stron/miesiac] wyszlo mi ze dobrze byloby wreszcie
kupic laserowke [po tym jak przeszedlem sie po sklepach i stwierdzilem ze
plujki maja teraz nie 40, a 8-15ml czarnego tuszu]. Tyle tylko do 900-1000
to kupi sie tylko jakies badziewie - windrukarke i to w wiekszosci juz
tylko na USB. W tej sytuacji kupie pewnie stara, dobra HP6P albo 6MP za
mniej niz 300 zl, trzeba tylko wybrac malo zuzyty egzemplarz a nie brac
pierwszej z brzegu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938