Re: Problem z płytą KT400

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 08 Apr 2005 - 15:33:55 MET DST

Dnia 8.4.2005, Brodi napisał(a):

> starsze wersja awdflasha, a nowymi nie da się wgrać biosu do starszych płyt

Dziwne. Nigdy nie spotkałem się z tymi problemami i niezbyt chce mi się w
to wierzyć. Nie mogę też teraz znaleźć pliku historii awdflash by sprawdzić
co zmieniali (możliwe, że to kwestia dodatkowych opcji z linii poleceń
[???]).
Możliwe też, że nie spotkałem się bo wolę używać np. UniFlash a od jakiegoś
czasu coraz częściej programuję w programatorze (ze względu na to, że
częściej chodzi o "reanimację" niż upgrade ;D).

> Co do wgrywania biosu to zawsze używam flopa i jeszcze się to żle nie
> skończyło,

No właśnie. ;D

> oczywiście zgodnie z instrukcją MSI flashuje z dyzia.
> bootowanie z CD ma niestety swoje wady,niektóre biosy nie trawią tego,
> dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzonej taśmy ATA i wtedy będzie kaszana.

Jeśli flasher sprawdzi CRC (tak jak powinien) to też nie widzę problemu.

> A wracając do mojego problemu z płytą to chyba mam 3 uszkodzone tasmy ide
> :-(
> A ich używałem do sprawdzania. Znowu jakieś drobiazgi.
> Musze kupić nowe,

Bywa i tak, że najbardziej oczywiste rozwiązanie przegapiamy. ;D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559