Re: Windows XP + problem z dyskiem

Autor: K. <kadryjanowski_at_op.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 13:16:17 MET DST

Użytkownik "Gutek" <gutek@z.gutkowa.pl> napisał w wiadomości
news:d32tqd$8c6$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Od pewnego czasu, co kilka - kilkanaście uruchomień komputera uruchamia
> mi się program CHKDSK, który znajduje odzielone segmenty plików, usuwa
> błedne indeksy, itp. Za każdym razem gdy coś takiego się zdarza drże, bo
> już dwukrotnie w ciągu bodajrze 2 miesięcy zdarzyło mi się, że po
> takim teście, system się nie podźwignął - konkretnie, po zakończeniu
> pracy CHKDSK wpadł w pętlę restartowania przed załadowaniem się systemu
> do końca (po pokazaniu się logo windows). Nie widziałem innej możliwości
> jak reinstalacja.

> [...]

Nic nie napisales jaki to dysk , jakiego producenta. Najlepiej by bylo
gdybys wszedl na strone producenta dysku i sciagnal program
do testowania dyskow tego producenta. Potrzebna jest w tym wypadku dyskietka
startowa windowsa i przekopiowanie na nia tego programu.
Potem uruchomienie komputera z dyskietki i odpalenie tego programu. Nalezy
pozniej zrobic dokladne skanowanie dysku tym programem. Jesli cos bedzie nie
tak to program ten usunie bledy. Jednak jak sie okaze ze wszystko z dyskiem
jest w porzadku to nalezy wymienic tasme do dysku , gdyz byc moze tasma
powoduje przeklamania i bledy na dysku. i po raz kolejny sprawdzenie dysku
tym programem i chkdisk.

Inny sposob to o ile masz plytke windows 98 se, uruchomienie komputera z cd
z windowsem jako tryb z cd-romem. Wejscie z lini polecen (pod dosem) do
zakladki win98 i napisanie chkdisk i zrobienie pelne scanowanie systemu wraz
z scanowanie powierzchni. TEn program windowsa 98 jest dokladniejszy niz
Wina XP. Mi kiedys on pomogl z bledami na dysku poid winem XP.