Re: Grafika w laptopie ..

Autor: Volus <volus_at_no_spam.home.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 10:31:53 MET DST

Ponieważ sam od dłuższego czasdu się tym interesuję to przyłączam się do
pytania, a co do odpowiedzi to:
Intelowska grafika wspóldzieli pamięć z notebookiem co powoduje że jest jej
mniej dla sytemu (nie wiem czy przydzielana jest dynamicznie w zaleznosci od
potrzeb czy statycznie np w biosie). Więc nie dość że zabiea ją z systemu
jest on wolna jak zwykłe ddr działające z prędkościa szyny systemowej.
Radeon ma swoje 128 MB DDR niezależne i tylko dla niego i mysle że na tym
9700 to pójdzie każda nawet najnowasza strzelanka FPP (ale jak rozumiem nie
o to ci chodzi). Jeżeli notek nie ma być wykorzystywany do grafiki 3d to
różnicy nie zuważysz (oprócz tego że ma samodzielną pamięc od grafiki więc
nie będzie jej zabierał z operacyjnej).
Co do procesorów to AFAIK 710 ma 1MB cache a 745 ma 2 MB cache. Czy to daje
jakąś różnicę to nie wiem bo po testach pomiedzy Pentium M a Celeronem M
(które różnią sie tylko zmniejszonym cachem w Celku) to nie sądzę. Tamte
wypadły niemal identycznie. Sprawdź też czy 745 nie chodzi na szybszej
szynie (533) a 710 na 400 MHz to moze mieć większe znaczenie niż cache.
Nie wiem czy warte są te różnice 2k PLN ale zależy kto czego szuka
Może ktos jeszcze coś dopisze
Volus