Re: Grafika w laptopie ..

Autor: Radek <radkowal_at_mitsoft.com.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 23:59:56 MET DST

> od jakiegos czasu przegladam oferty sklepow z laptopami i mam
> nastepujace pytanie. Jak druza jest roznica w wydajnosci karty
> 1. Intel Extreme Graphics 2 pamięć współdzielona do 64MB
> 2. ATI Mobility Radeon 9700 128 DDRAM
>
> moze to nie jest pelen opis, ale pojawily sie w promocji dwa komputery
> fujitsu-siemens jeden to amilo M7405 z Intel Pentium M 710 (1.5 GHz) +
> 512 MB DDRAM + karta nr.1 i kosztuje 4269 z vat.
> Drugi to Amilo M1425 z Intel Pentium M745 (1.8 GHz) + 512 MB DDRAM +
> karta nr. 2. Oba sa oczywiscie na Centrino i kosztuje 6499! :(

Nic dziwnego, że nr. 2 jest droższy. Ma po prostu dedykowaną kartę
graficzną z własną pamięcią i szyną danych. Jeśli nie planujesz używać
gier 3d to pierwsza opcja będzie wystarczająca.

> Potrzebuje sie przerzucic na laptopa ze wzgledow technicznych i podrozy.
> Wiekszosc grafiki to do stron, ale czasem moze sie trafic jakas ulotka
> itp (z plikami max. 100+150MB) i nie wiem czy ten M7405 wystarczy.

Jeśli jest to są zwykłe bitmapy to wystarczy. Jeśli zajmujesz się
grafiką 3d to można się zastanowić nad droższym modelem.

> Czy moglibyscie podpowiedziec mi czy :
> a) jest duza roznica w wydajnosci w przypadku kart 1 i 2

Nie wiem jaki dokładnie jest ten Radeon (jakie zegary rdzenia i pamięci)
ale z całą pewnością jeśli chodzi o grafikę 3d to notebook z Radeonem
będzie znacznie lepszy.

> b) czy mozna jakos porownac procesory M710 i M745 do zwyklych prockow?

To jest nie odpowiednie pytanie - jaką moc obliczeniowa będzie
potrzebna? Pentium-M jest poprawionym P3 z większą pamięcią cache. Z
całą pewnością procesory te potrafią konkurować (lub nawet być szybsze)
od Athlonów z podobnym zegarem.

Pozdrawiam

Radek