Re: SATA a nie ATA w serwerach

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 08:53:43 MET DST

Szacho wrote:
> to zależy do jakich zastosowań ma być serwer
> generalnie chodzi o awaryjność sata ,ata są to zupełne inne konstrukcje
> bardziej awaryjne, poza tym mogą wykonać mnie operacji I/O w porównaniu

A to niby dlaczego?

Rzeczywiście obecnie SCSI mają dyski z górnej półki, a SATA te bardziej
popularne. Jest to jednak wyłącznie uwarunkowane rynkiem, a nie technologią.

> do SCSI tak jest zbudowany ich protokół komunikacyjny, jeżeli chodzi o
> wydajność
> coraz częściej jest ona zbliżona (Np raptor) do tych drugich jednak SCSI
> zawsze będzie

Zawsze? :) Dość ciekawy okolicznik w odniesieniu do technologii, w
której co roku dokonuje się przewrót.

SATA jest dużo bardziej przyszłościowy niż SCSI z wielu powodów
technicznych. Myślę, że wkrótce będziemy oglądać powolne znikanie SCSI i
zastępowanie go przez SATA albo łącza optyczne.

> miało przewagę w rozwiązaniach profesjonalnych (gdzie utrata danych
> spowodowanych
> awarią będzie bardziej dotkliwa niż koszty poniesione na porządny sprzęt)

Nie sądzę, żeby cztery literki były miernikiem "profesjonalności".