Re: SATA a nie ATA w serwerach

Autor: Szacho <szacho_at_WyTnijtOgo2.pl>
Data: Wed 06 Apr 2005 - 18:41:51 MET DST

Użytkownik "Flagellum Dei" napisał w wiadomości

> No to chyba oczywiste - tanie dyski w tanich serwerach, a drogie w
> drogich...

to zależy do jakich zastosowań ma być serwer
generalnie chodzi o awaryjność sata ,ata są to zupełne inne konstrukcje
bardziej awaryjne, poza tym mogą wykonać mnie operacji I/O w porównaniu
do SCSI tak jest zbudowany ich protokół komunikacyjny, jeżeli chodzi o
wydajność
coraz częściej jest ona zbliżona (Np raptor) do tych drugich jednak SCSI
zawsze będzie
miało przewagę w rozwiązaniach profesjonalnych (gdzie utrata danych
spowodowanych
awarią będzie bardziej dotkliwa niż koszty poniesione na porządny sprzęt)

--
szacho