Re: zasilacze Chieftec i problem z domowa siecia elektr

Autor: majstermod <majstermod_at_op.pl>
Data: Tue 05 Apr 2005 - 14:25:06 MET DST

Blesso napisał:

> jesli taki prad sie pojawia to gdzies on musi sie "uplynnic"
> w jakich elementach kompa mozna zneutralizowac chwilowe 2000W (ponad)

Tego właśnie nie wiem, może bardzo szybko ładuje kondensatory, tylko że
tam nie ma takich pojemnych.
Może to jakaś wada tych zasilaczy, bo z innymi nic takiego nie miało
miejsca.
Napisałem do firmy Chieftec dokładnie to, co tutaj w pierwszej
wiadomości i odpowiedzi nie dostałem.

> rozumiem -gdyby to jakis roznicowo-pradowy - zadzialal
> ale bezpiecznik 10A ? i to wybija go od razu -czyli nie przeciazenie ale
> raczej zwarcie

Może ten wyłącznik już jest zużyty?
W wolnym czasie zamienię go na dwie sztuki po 6A rozdzielając tym samym
zabezpieczenie obu pokoi. Może nawet dam 2x10A, tylko nie wiem jaki jest
dopusczalny prąd dla miedzianych przewodów 1,5mm^2.
Musze znaleźć tabelę z normami, albo przejść się do NOT'u.
Nie chcę dać zbyt dużego zabezpieczenia, żeby kiedyś przypadkiem
instalacji nie przegrzać próbując podłączyć za dużo urządzeń.

> a moze zalaczajac kompa wlacza sie jakis monitor 19-21 cali CRT ?

Próbowałem też bez monitora.
Zwykle monitor już jest włączony przed komputerem, więc to nie to.
Sam komputer był JEDYNYM!! urządzeniem na w tym obwodzie.

--
majstermod