Re: Temperatura HD - Czym zmniejszyc?

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 22:23:23 MET DST

Mam dosc leciwe dyski (2x40GB), ale jeden z nich grzeje sie nie
najgorzej - Seagate Barracuda 40GB.

Schlodzilem go bardzo prosto, a dla mnie wygodnie, bo na dodatek chcialem
zeby pracowal w kieszeni.

Niestety do tego sposobu, musisz wykorzystac 2 zatoki 5.25".
W jedna ladujesz dysk w kieszeni (niechlodzonej), a nad nia poziomo
przykrecasz wiatrak 120x120x25mm i puszczasz go na 5V (moje sa z
kilkudziesieciu centymetrow KOMPLETNIE nieslyszalne.

O ile moja Barracuda potrafila byc naprawde goraca, to teraz ma srednio
~30stopni.

Jeszcze jednym warunkiem jest wyciecie dziury w gornej czesci obudowy
(dlatego najlepiej poswiecic na to wyzsze partie pudla).

Jesli chcesz to zajrzyj tu:
http://acn.waw.pl/adak/Cool/

Plusem jest to, ze dyski sa bajecznie latwo dostepne co bywa czasem bardzo
pomocne :-)

Jesli nie chce Ci sie robic dizur itd. to rownie dobrze nad dyskiem mzoesz
ustawic 80mm wiatraczek - tez bedzie mocno chlodzil.

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055