Re: standardowy problem - kupno komputera

Autor: Czajson <private_at_exit.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 21:11:03 MET DST

Użytkownik "Kuba" <kasprzak@mail.icpnet.pl> napisał w wiadomości
news:d2ru6r$lih$1@opal.icpnet.pl...

> a) dysk twardy: Segate SATA NCQ 80G - wydaje mi się, że to

Jak dla mnie oecne modele Seagate to loteria - jedna grupa to ciche i
szybkie, druga - głośne i wolne. Jak chcesz losować, proszę bardzo. Ze
swojej strony polecam tak jak kolega Samsunga ew. WD Caviar z MB cache. Do
tych ostatnich mam największe zaufanie. IBM/Hitachi znowu zaczynają padać -
historia lubi się powtarzać.

> b) pamięć RAM: Twinmos CL 2.5 2x256MB PC400 Dual - na Kingstony nie mam

Różnica w cenie to góra 20pln, więc nie przesadzaj. Chyba, że sprawdzałeś
cenę Hyper-X ale to zupełnie inna bajka. I tak jak kolega również polecam
521MB chyba, że kupisz płytę z 4 gniazdami na RAM. Wtedy możesz kupić 2 x
512 i później 2x 512. Tym sposobem będziesz mieć DUAL niezależnie od ilości
pamięci.

> c) obudowa: jakaś standardowa Modecom 350W (montowane zasilacze są firmy
> Feel)

Ja kupiłem ostatnio Prostation i nie było żadnego Feela tylko Modecom 300GTF
z pasywnym PFC. Bardzo przyzwoicie chodzi.

> postów które tu widziałem polecano NEC (ta sama cena co LiteOn mniej
więcej)

Tradycyjnie NEC :)

> (Semphron) vs Intel (CeleronD). Sprawę widzę tak:

Rzecz upodobań i potrzeb.

> jednak, że wentylatory w BOXach (nie wiem czy obu, czy

Za różnicę między BOXem a OEM kupisz np Spire WhisperRock V - dosyć nowy
produkt i jest praktycznie niesłyszalny. cena 40-50pln

Radeona 128-bit
> chyba starczy (nie wiem tylko czy firmowy, czy noname).

Koniecznie firmowy 128MB. Minimum r9200 128MB/128bit. Za niewiele więcej
ok.250 można kupić Gigabyte r9550 128MB/128bit, który łatwo się kręci do
poziomu r9600, więc można zupełnie komfortowo pograć nawet w trybie 1024/768
high.

---
pozdrawiam
Marcin