Re: [łódź] Gdzie serwis komputerowy ?

Autor: Artur Marianski <artur.marianskiWYTNIJ_TO_at_pf.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 19:11:48 MET DST

Witam pownie

W artykule d2pr5k$eq6$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Andrzej Makarewicz z adresu <glizdus@interia.pl> napisał(a):
> Witam i gratuluję szczęścia.
> Jako zawodowy elektronik nigdy bym ich nie kupił... Po pierwsze, że na
> Allegro.

A to jzu zwykle uprzedzenie

> Po drugie, że widziałem już różne nieprawdopodobnie ciekawe
> napisy na bardzo dziwnych rzeczach.

I uwazasz, ze znacznie pewniej jest kupic uszkodzona plyte ? Bo producenci
tych plyt uzywaja najlepszych jakosciowo elementow ? Gdyby tak byklo to ani
ja, ani Ty, ani zalozyciel watku nie musialby ich wymieniac. Po wymianie 9
sztuk kondensatorow w moim Abicie na pewno bym nie kupil na dawce zadnego
innego Abita.

> Po trzecie, że nie wiem kto,
> gdzie i jak je wyprodukował oraz gdzie, jak i ile czasu były
> magazynowane.

A masz ta pewnosc w przypadku szrotu, ktory zamierzasz kupic ?

> Po czwarte: proszę mi pokazać sklep w którym sprzedawca
> nie zrobi tzw. "kociej mordy" na hasło "małostratne elektrolity do
> przetwornic".

Allegro - wybierasz sam. Poza tym daj spokoj, jaki problem z tymi sklepami ?
Nie wiem w jakim miescie mieszkasz, ale we Wroclawiu jest np taki sklep jak
Alex i tam sprzedawcom raczej nie mozna odmowic zorientowania w towarze,
ktory sprzedaja. A takich sklepow jest pewnie znacznie wiecej (ja nigdy nie
potrzebowalem szukac innych).

> Po piąte: taka płyta jest "kopalnią" mnóstwa innych
> dość drogich wysokoprądowych elementów do przetwornic jak: diody,
> tranzystory, rdzenie, itd.

Oczywiscie ze tak i tu sie z Toba jak najbardziej zgadzam. Sam pracuje w
serwisie notebookow i wiem jak wiele komputerow mozna naprawic korzystajac
ze starej plyty glownej i jakim jest nieocenionym dawca. Jest tylko jeden
problem - tak naprawde nie wiesz, co jest sprawne na takiej plycie kupionej
w ciemno, a co nie

> Ja po prostu chciałem tylko udzielić dość rozsądnej przestrogi
> człowiekowi który, jak widać, zupełnie się na tym nie zna... I tylko
> tyle. Pozdrowienia.

No i ja bynajmniej nie mam Ci tego za zle. Ale zamiast kierowac "człowiekowi
który, jak widać, zupełnie się na tym nie zna" po jakis szrot, w ktorym juz
tych kondensatorow nawet moze nie byc (w koncu zakladamy ze sie nie zna),
albo to bedzie taki Abit KT7 jak moj "po przejsciach", to ja mu wole dac
rade, zeby udal sie do sklepu po nie. Jeddnak wiem, ze czasami jest ciezko
znalezc odpowiednie sztuki, ktore beda mialy odpowiednie parametry i co
rownie wazne wymiary. Dlatego tez polecam Allegro czy inne tego typo
miejsca, bo tam z reguly jest wszystko czego potrzeba.
A co do jakosci kondensatorow.. Ci sami prodyucenci co na plytach glownych,
jak chocby Tempo. Nie wiem od kogo biora elektrolit i jak sa skladowane, ale
mysle, ze plyta pochodzi.

Pozdrawiam i milego dnia zycze

--
                 Artur Marianski
* Przy odpowiedzi usun z adresu napis WYTNIJ_TO *