zasilacze Chieftec i problem z domowa siecia elektr

Autor: majstermod <majstermod_at_op.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 15:58:42 MET DST

Witam,
Posiadam dwa komputery w których mam zasilacze Chieftec i oba sprawiają
identyczny problem.
Włączenie zasilacza (wyłącznikiem na jego obudowie), lub włączenie
listwy antyprzepięciowej, do której jest podłączony, powoduje
zadziałanie zabezpieczenia przeciążeniowego w mojej instalacji elektr.
W wyniku tego nastepuje wyłączenie wszystkich urządzeń w pokojach, co
jest szczególnie uciążliwe, gdy jednym z nich jest któryś komputer, bo
podczas resetu tracę niezapisane pliki.
Domowa instalacja elektryczna zabezpieczona jest wyłącznikiem
przeciążeniowym szybkim S161 o prądzie znamionowym 10A.

Zasilacze:
nr 1: HPC-360-302-DF
Podłączony do gniazdka ze stykiem ochronnym.
Instalacja w systemie TNC-S(dodatkowy styk ochronny połączony z
przewodem neutralnym).

nr 2: ATX-1136H
Podłączony do gniazdka bez styku ochronnego.
Instalacja w systemie TNC.

Zjawisko występuje rónież przy włączaniu zasilacza, podczas gdy w domu
nie pracuje żadne inne urządzenie elektryczne.
Jak mam zaradzić temu problemowi?
Podejrzewam, że zasilacze mają zwiększony chwilowy pobór prądu przy
włączaniu.
Jestem skłonny przystosować swoją instalację, tylko nie wiem, jaki jest
ten impulsowy pobór, żebym mógł dobrać odpowiednie zabezpieczenie do
domowej instalacji.

--
majstermod