Re: PCIe 6600/6600GT jakiej firmy?

Autor: ..::Friend::.. <universalny_at_wp.pl>
Data: Sun 03 Apr 2005 - 15:04:22 MET DST

> Jeżeli chcesz GF6600, to raczej zdecyduj się na egzemplarz z pasywnym
> chłodzeniem. Karta firmy gigabyte z aktywnym chłodzeniem jest niestety
> głośna (zdecydowanie wyróżnia się na tle Chiefteca DF i pentagrama
> QVC-100). Leadtek jest nieco cichszy, ale nadal zbyt głośny. Wersję GT
> też bym brał z pasywnym chłodzeniem. 20 dodatkowych MHz nie jest warte
> sporego hałasu.

Kupiłem Leadteka 6600 AGP i tez nadawałem na głosny wentylator ale teraz
dałem do wentyla rezystor 100omow i karta jest praktycznie niesłyszalna a po
uaktywnieniu monitoringu temperatury rdzenia okazało się ze przy stresie i
to po podkręceniu karty, przy obnizonych obrotach wentyla, jest tylko ~60C
co jest wynikiem rewelacyjnym w porownaniu do kart gigabyte z pasywnym
chłodzeniem ktore osiągają 100C :).

Jednak jak masz dobrą wentylację wnętrza obudowy to Gigabyte 6600pasywny
będzie OK.

Co do wyboru karty 6600 vs 6600GT oprocz oczywistych roznic to wiekszosc GT
ma standardowo odblokowany wskaznik temperatury rdzenia i programową
regulację obrotów wentylatora.

GM