Re: monitory LCD- pytania

Autor: Pawel <pawelral_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 03 Apr 2005 - 10:31:25 MET DST

> [...]
> Wg. mnie najważniejszą rzeczą w monitorach LCD jest reprodukcja
> kolorów, bo to ten parametr kuleje najbardziej ....
> i niestety w technologiach matryc LCD cały czas słuszna jest relacja,
> że jeśli reprodukcja kolorów jest zadawalająca (powiedzmy) to
> czas reakcji jest nie krótszy niz 35-40 ms
> a jeśli czas reakcji jest na poziomie 8-15 ms to pewnikiem jest
> to matryca TN, a te matryce z definicji nie potrafią oddać
> prawidłowej palety kolorów.
>
> Drugą sprawą jest to, że parametr czasu reakcji wypisywany przez
> Firmy brany jest z powietrza, wiec ja bym się tym nie sugerował

/ciach/
naocznie raczej trudno stweirdzić czy matryca ma 8 czy 25 ms a moze
cospomiedzy. Z tego co pamietam to czasy podawane są łacznie zapalenia
i wygaszenia- I teraz pytanie czy smasung podaje czas zapalenia
wygaszenia a może łącznie - wtedy faktycznie czas jest niezły w
porównianiu z konkurencją...

> A więc musisz się określić co jest dla Ciebie ważne – czas reakcji
> czy reprodukcja kolorów ?

/ciach/

NIe wiem czy jest ważna na tyle żebym zdecydował- nie widząc dwoch
monitorów skraje różniących sie tymi parametrami.
NIe zajmuje sie grafiką- wie c sądze że kolory w takich stopniu nie
bedą mi potrzebne.

> A teraz ta nieszczęsna plamka
> Ten parametr przeniesiony jest z monitorów CRT,
> a w monitorach LCD nie znaczy NIC ponadto,
> że jest to wartość wyliczona z wielkości aktywnego
> obrazu i rozdzielczości ;)
>
> przykład :
>
> monitor 19”
> obszar aktywny 376x301
> rozdzielczość 1280x1024
> plamka : 376/1280=0,294
>
> monitor 17”
> obszar aktywny 338x270
> rozdzielczość 1280x1024
> plamka : 338/1280 = 0.264
>
> łapiesz ?

/ciach/
Tak jasne;)

> kontrast :
> do ideału jest daleko, ale powinno wystarczyć 1:500
> ale lepiej jak jest 1:1000, wiec warto dopłacać
>
> a co polecam ?
> - EIZO

/ciach/
mówiłem do 2000 tyś :) - zł.