Re: monitory LCD- pytania

Autor: Andrzej <andkas1_at_wp.pl>
Data: Sat 02 Apr 2005 - 17:54:21 MET DST

Czy czas reakcji jest dla Ciebie najważniejszym parametrem ?
Wg. mnie najważniejszą rzeczą w monitorach LCD jest reprodukcja
kolorów, bo to ten parametr kuleje najbardziej ....
i niestety w technologiach matryc LCD cały czas słuszna jest relacja,
że jeśli reprodukcja kolorów jest zadawalająca (powiedzmy) to
czas reakcji jest nie krótszy niz 35-40 ms
a jeśli czas reakcji jest na poziomie 8-15 ms to pewnikiem jest
to matryca TN, a te matryce z definicji nie potrafią oddać
prawidłowej palety kolorów.

Drugą sprawą jest to, że parametr czasu reakcji wypisywany przez
Firmy brany jest z powietrza, wiec ja bym się tym nie sugerował
tylko sprawdził to naocznie.

A więc musisz się określić co jest dla Ciebie ważne – czas reakcji
czy reprodukcja kolorów ?

A teraz ta nieszczęsna plamka
Ten parametr przeniesiony jest z monitorów CRT,
a w monitorach LCD nie znaczy NIC ponadto,
że jest to wartość wyliczona z wielkości aktywnego
obrazu i rozdzielczości ;)

przykład :

monitor 19”
obszar aktywny 376x301
rozdzielczość 1280x1024
plamka : 376/1280=0,294

monitor 17”
obszar aktywny 338x270
rozdzielczość 1280x1024
plamka : 338/1280 = 0.264

łapiesz ?

kontrast :
do ideału jest daleko, ale powinno wystarczyć 1:500
ale lepiej jak jest 1:1000, wiec warto dopłacać

a co polecam ?
- EIZO