Re: Zasilanie zewnętrznego dysku USB do laptopa

Autor: Tomasz Lisowski <tomlis_at_notmyisp.pl>
Data: Sat 02 Apr 2005 - 22:32:58 MET DST

> Hej,
>
> W ostatnim Chipie przeczytałem artykuł "Gigabajty w kieszeni" i zaniepokoiła
> mnie opinia, że dyski 2,5" o pojemności 40GB i wyżej w zewnętrznej obudowie
> USB 2.0 będą potrzebowały dodatkowego zasilania, co oznacza, że podłączenie
> do pojedynczego portu USB nie wystarczy :(
>
> Jak to jest w praktyce. Czy rzeczywiście chcąc kupić dysk 60/80GB o
> prędkości 5400 obr/min i umieścić go w zewnętrznej obudowie USB 2.0, będę
> musiał zatroszczyć się o dodatkowe zasilanie (myśl o targaniu ze sobą
> [...]
A więc kupiłem: dysk Samsung 5400 obr/min, 80GB, obudowa Welland ME-940.
Obudowa na wszelki wypadek wyposażona w odpowiednie dodatkowe złącze USB
na zasilanie, ale okazało się niepotrzebne. Dysk pracuje bez
konieczności podłączania dodatkowego zasilania na JEDNYM porcie USB 2.0

Notebook: HP Compaq nx7000

Tak więc moje obawy były chyba przesadzone. Redaktor z Chipa na mój list
odpowiedział, że w dużym stopniu zależy to od płyty głównej - chyba więc
mam dobry laptop :)

--
Tomasz Lisowski
--- E-mail --- tlis at data dot pl ---