Re: Zasilanie zewnętrznego dysku USB do laptopa

Autor: [Maniek] <_at_>
Data: Fri 01 Apr 2005 - 12:35:36 MET DST

"Tomasz Lisowski" <tlis@data.pl> wrote in message
news:42499ad5$1@news.home.net.pl...
> W ostatnim Chipie przeczytałem artykuł "Gigabajty w kieszeni" i
zaniepokoiła
> mnie opinia, że dyski 2,5" o pojemności 40GB i wyżej w zewnętrznej
obudowie
> USB 2.0 będą potrzebowały dodatkowego zasilania, co oznacza, że
podłączenie
> do pojedynczego portu USB nie wystarczy :(
>
> Jak to jest w praktyce. Czy rzeczywiście chcąc kupić dysk 60/80GB o
> prędkości 5400 obr/min i umieścić go w zewnętrznej obudowie USB 2.0, będę
> musiał zatroszczyć się o dodatkowe zasilanie (myśl o targaniu ze sobą
> [...]

Witam!
Opisze jakie sa moje doswiadzcenia.
Na stronie producenta dyskow (Samsung) wg specyfikacji dysk 30GB zre tyle
samo pradu co 80GB.
Sprawdz jak to bedzie wygladac dla twoich dyskow.

Kupilem wiec kieszen Mediatech i dysk Samsung 80GB.
Dziala bez problemu na kazdym kompie stacjonarnym i nowych notebookach.
Na starszym notebooku z USB1.0 - podlaczam do PCIMCIA z USB 2.0 ale w
odpowiedni sposob:
- najpierw dodatkowe zasilanie z USB w lapsie
- potem sygnalowe USB do PCIMCIA
Odlaczanie w odwrotnej kolejnosci - inaczej zawiecha systemu.

Jestem strasznie zadowolony.