Re: Wygaszanie panela LCD

Autor: Fugg <fugg_at_icpnet.pl>
Data: Sat 02 Apr 2005 - 15:26:29 MET DST

Leo wrote:

> otóż takie mam pytanie:
> co sądzicie o wygaszaniu panela w trakcie pracy-- chodzi mi o ustawienie
> zarządzania oszczędzania energią "wyłącz monitor po ..... minutach". Czy
> warto np ustawić aby w wyniku bezczynności panel przechodził w stan czuwania
> (czy wyłączenia, oszczędzania energii...... nie wiem jak to nazwać) np po 10
> minutach, czy też lepiej, "zdrowiej" dla panela będzie jeśłi bedzie on cały
> czas świecił tak samo? Czy ma to jakiś wpływ na żywotność matrycy,
> świetlówek....? Ustawić to wygaszanie czy lepiej dać sobie spokój?

Musisz sam znaleźć jakieś optymalne rozwiązanie
No bo jeśli puścisz monitor na ciągłe wyświetlanie, to lampy będą się jednak
wypalać, a nie jest to bez znaczenie, bo np. takie Eizo daje na swoje
monitory 5 lat gwarancji, ale pod warunkiem, iż czas pracy monitora
nie przekroczy ileś tam godzin (Eizo maja swój wewnętrzny licznik pracy).
Z kolei jeśli ustawisz wyłączenie monitora po 5 min, to częste odpalanie
lampy też skraca jej życie ...
Ja bym ustawił wyłączenie po 30 min, ale jeśli chcesz spać spokojnie
to wyłączaj monitor manualnie :)

a w ogóle, to 3 lata to każdy LCD pociągnie, bez wygaszacza lub
nie, wiec sienie przejmuj, bo po tym czasie i tak będziesz
się rozglądał za nowym monitorem