Re: Celeron czy Athlon?

Autor: Marcin G <marci_at_poczta[nospam>
Data: Sat 02 Apr 2005 - 14:22:24 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <spamerze_to_zly_adres_@com.pl> napisał w wiadomości
news:pler41dns41pibeh9j8e8rlphn6kg2l7ll@4ax.com...
> Witam
>
> Składam komputer dla siostry i chciałbym aby miała stabilny zestaw.
> Komputer ma być przede wszystkim tak jak wspomniałem stabilny, w miarę
> wydajny i cichy (komfortowa praca).
> Zastosowania typowo domowe: przede wszystkim edycja tekstu (ogólnie
> praca z tekstem), grafika komputerowa, możliwe, że prosta obróbka
> wideo (zrzut nagranego materiału z kamery na dysk przez VIVO,
> kompresja do avi lub mpeg i zapis na płytę dvd), gry.
> I teraz co wybrać: Celerona 2,66 GHz, Celerona 2,80 GHz czy Celerona
> 2,93 GHz w wersjach BOX na płycie Abit IS7
> [...]
[...]

A co to w ogóle za porównanie?, Celerona możesz porównać do Durona/Semprona
a nie Athlona szczególnie 64-bitowego. Miałem w życiu 5 PC'tów , Pentium
133, Pentium III 550, Durona 750, Athlona 1000 i teraz Durona 1800 który
chodzi na 2250MHz i powiem tyle, że tylko raz w życiu widziałem, żeby coś
nie działało na AMD, ale było to jeszcze AMD K6 166 kolegi i była to jakaś
gra chyba NFL. Od czasów K7 nie spotkałem się z sytuacją żeby coś nie
działało. Od czasów pierwszego Durona przesiadłem się na AMD i nie żałuję.
Większość problemów z komputerami opartymi na AMD była spowodowana lipną
płytą główną np. niektóre płyty ECS.

Jeśli masz kasę kup A64 jest najbardziej przyszłościowy szczegónie socket
939, jęśli nie, kup Athlona lub Semprona i przestań wierzyć w bajki że AMD
jest niestabliny lub mniej wydajny, bo to zależy w dużej mierze od
pozostałych komponentów.

pozdrawiam