Re: niskobudzetowy komp do grafiki 2d i video

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Fri 01 Apr 2005 - 14:19:25 MET DST

W dniu Thu, 31 Mar 2005 19:02:35 +0200, osoba określana zwykle jako
::-:: dysmorfofob ::-:: pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>No wiec partycja bootujaca... mielona glownie przy starcie systemu jak sadze
>(czyli jednorazowy odczyt okreslonej liczby plikow).Partycja mala zatem i
>wspomniany lancuch allokacji bedzie skromny.

Tu akurat ja namieszałem, bo FAT raczej będzie w cache'u siedział pewnie
i przeszukiwanie go w pamięci nie powinno być aż tak straszliwie
czasochłonne w porównaniu z transferami/seekami.

>Mam 5 GB ale tylko dlatego, ze
>przy mniejszej partycji trudno zainstalowac np.SP2
>do XP (normalnie starczyloby 2,5 GB, ale na czas instalacji potrzeba
>wiecej).Dalej partycja swap - w przypadku Windozy wypelniona zoastala
>calkowicie jednym plikiem (fragmentacja nam nie grozi chyba - szczegolnie
>jesli dobrze dobrac ustawienia owego pliku)?

Tu akurat, tak na marginesie pozwolę sobie zauważyć, dużo zacniejsze
jest podejście zastosowane m.in. w linuksie - partycja swap bez
filesystemu. Nie masz narzutu na obsługę tegoż.

>A teraz reszta programy i dane - pliki rozniaste..duze, male...czasem bardzo
>cenne dane, czasem prawa dostepu by sie przydaly do nich.... NTFS.
>Dobrze mysle ?

No... prawa dostępu się mocno przydają.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Heavy  voodoo here. I can't even believe you
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. are readig this.  Are you crazy?  Don't  eve