Re: błąd ładowania systemu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 01 Apr 2005 - 12:26:44 MET DST

Użytkownik "101krecikoow" <mail@napriv.com> napisał w wiadomości
news:d2irl1$gd7$1@bandai.magma-net.pl...
> Witam!
>
> Złożyłem kompa na MSI K8Neo Platinum (nForce3), antek64 2800+ i dysk
> SATA 80GB Samsunga
> i za ch... nie mogę postawić Windowsa. Instalator się włącza, widzi
> dysk zarówno bez sterów SATA z dyskietki, jak i ze sterami, ładnie
> formatuje, zakłada partycje, potem kopiuje wymagane pliki i robi
restart.

> Zaraz po komunikacie Boot from CD który olewam, wyskakuje "Błąd
> ładowania systemu operacyjnego"
>
> Próbowałem z podłączonym dyskiem ATA, z odłączonym ATA tylko DVD +
> [...]

Zdiagozuj dysk (program ściągniesz od producenta). Sprawdź, czy jest on
wykrywany jako LBA (o ile to możliwe w tym BIOS-ie), w razie potrzeby
wymuś ręcznie ten tryb adresacji, ale i tak musisz go wówczas
przepartycjonować. Jeżeli próbowałeś wcześniej postawić na tym dysku
cokolwiek z Linuxa, to teraz wyzeruj mu MBR (polecam MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com) i od nowa spartycjonuj spod
instalatora.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/