Re: Zasilanie zewnętrznego dysku USB do laptopa

Autor: Tomasz Lisowski <tomlis_at_notmyisp.pl>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 11:29:28 MET DST

> Hmm mam Momobaya UX-2 40G. Dysk chyba Toshiby a obudowa jest Dvico,
> ale wszystko razem sprzedawane. Sprawdzałem na dwóch laptopach
> Gericomie i Siemensie. Żadnych problemów z zasilaniem.

40GB to granica, o której wspominają w artykule w Chipie. Może więc tak
być, że akurat ten Twój dysk chodzi bez problemu. Jak porównasz
specyfikacje różnych dysków 2,5", to będą się różnić pobieraną mocą
maksymalną jak i prądem. Podczas gdy moc to jeszcze można znaleźć w
większości specyfikacji, informacja o prądzie rozruchowym pojawia się
już raczej sporadycznie, a przecież w przypadku portu USB, to mamy do
czynienia z ograniczeniem prądowym, a nie mocy.

Nie jestem pewien, czy w tym przypadku można zastosować szkolny wzór
Natężenie = Moc/Napięcie, bo może wchodzić w grę jakiś cos(fi) czy coś w
tym stylu :-)

--
Tomasz Lisowski