Zasilanie zewnętrznego dysku USB do laptopa

Autor: Tomasz Lisowski <tlis_at_data.pl>
Data: Tue 29 Mar 2005 - 20:19:22 MET DST

Hej,

W ostatnim Chipie przeczytałem artykuł "Gigabajty w kieszeni" i zaniepokoiła
mnie opinia, że dyski 2,5" o pojemności 40GB i wyżej w zewnętrznej obudowie
USB 2.0 będą potrzebowały dodatkowego zasilania, co oznacza, że podłączenie
do pojedynczego portu USB nie wystarczy :(

Jak to jest w praktyce. Czy rzeczywiście chcąc kupić dysk 60/80GB o
prędkości 5400 obr/min i umieścić go w zewnętrznej obudowie USB 2.0, będę
musiał zatroszczyć się o dodatkowe zasilanie (myśl o targaniu ze sobą
zasilacza zupełnie mi się nie podoba!)? Proszę użytkowników takich dysków o
opinie - jak to działa.

Pozdrawiam
Tomek