Re: soft do sprawdzania chipsetu grafiki

Autor: Robi <szymczyk_at__no_spam_.alpha.net.pl>
Data: Mon 28 Mar 2005 - 23:38:08 MET DST

Wacek napisał(a):

> nie chce mi się wywalać specjalnie sterownika od grafiki dla sprawdzenia
> ale... czy te programiki aby nie zczytują danych o grafice na podstawie
> zainstalowanego sterownika? coś mi się wydaje że tak a ja myslałem o
> sofcie który rozpozna chipset karty wtedy, kiedy jeszcze sterownik nie
> jest zainstalowany... a to wszystko po to, żeby nie rozkrecać kompa
> będąc u kogoś po to aby zobaczyć jaki sterownik jest potrzebny aby
> obudzić grafikę :)

Raczej się mylisz. Everest podaje dokładny typ chipsetu nawet jak nie ma
driverów. Sprawdzałem to na przykład na kartach RADEON 9800PRO na
chipsetach R350 i R360, i rozróżniał je jak należy.

Ja do tego używam DOSowego HWINFO (najnowszy jest z listopada 2004,
obsługuje już np. ATI Mobility Radeon 9800, nVIDIA GeForce 6800, a nawet
karty PCI-X i PCI Express).

--
Pozdrawiam,
Robi.