Re: znikające pliki

Autor: Thom/CT <tomko9_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 28 Mar 2005 - 08:47:51 MET DST

levy wrote:

> Właśnie zmieniłem system plików na NTFS i dla pewności przeinstalowałem
> windowsa, może to coś da ... zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz,
> mianowicie: instalator windowsa pokazuje mi, że mam dostępnego miejsca na
> dysku 131 GB, mimo że dysk jest 160 GB, wiem że faktycznie jest nieco mniej
> niż podaje producent i dla sprawdzenia odpaliłem Patrition Magica ... i tu
> niespodzianka, PM pokazał 152 GB miejsca i nim podzieliłem dysk Czym są
> spowodowane takie rozbieżności ?

To własnie może być to o czym pisałem a przynajmniej wygląda tak.
Nie obsługuje/źle obsługuje takie dyski.
Jest kilka granic wielkości na których się dzieją cuda (kiedyś dawno
temu było 512MB, 8192MB, 32768MB) a tu masz coś w okolicy 128GB
(131072MB).Chipset jaki masz na tej płycie teoretycznie powiniej go
(dysk) obsługiwać ale ja nie jestem przekonany do końca.
Sam mam teraz VIA333, któy jest niewiele starszy a on odsługuje
poprawnie dyski do 80GB. Oczywiście widzi nawet 320GB ale błędy
pojawiają się już na 120GB. Po zastosowaniu dodatkowego kontrolera u
mnie problem ustąpił całkowicie.
Wersje BIOSu już pewnie sprawdziłeś?!

Pozdrawiam serdenie.
Thom