Re: strasznie glosny wiatrak procesora - co zrobic

Autor: <zubpion_at_wp.pl>
Data: Sun 27 Mar 2005 - 19:32:20 MET DST

> "B@rt":

> zależy od odczytu, czasem w programie AIDA wskazuje 33.1, czasem 37.4
> w biosie wskazania ostatnie jakie pamiętam to było 34.0 (płyta główna ABIT
BH6,
> procesor montowany przez przejściówkę, wszystkie ustawienia biosu default)

> jak podałem. nie wiem czy to jest mało, ale co gorsze - nie wiem gdzie
zmienić
> ustawienie napięcia dla wiatraczka.
> ?
>
> pozdrawiam
> janke

Zastrzegam, ze wszystko co napisze jest zaslyszane, ale moze cos wniose do
tematu;) Najwyzej dostanie mi sie po glowie;)
34, a nawet 37C to nie tragedia (mysle ze do 55C jest ok)o ile pomiar-czujnik
wskazuje temperature rdzenia procesora, czujniki zaleznie od producenta plyty
pokazuja roznie (umiejscowienia czujnika). Nie wiem jak sie sprawa ma przy
zastosowaniu przejsciowki:( Ustawienia napiecia mozna zmienic w biosie o ile
takowego nie ma sa programy, ktore pozwalaja to zmienic, widzialem tez
specjalny kabelek (przedluzke miedzy kabelkiem z wentylatorka, a gniazdem
zasilajacym go) o zwiekszonej opornosci, ktory regdukuje opornoscia napiecie.
Programiki pozwalaja na zmiane taktowania procesora FSB, co zmniejsza
wprawdzie wydajnosc CPU, ale i moc a wiec temperature co pozwala na
zmniejszenie szybkosci wiatraczka. Co do coolerea to pod socket 370 ja mam
taki mozna zastosowac raiator z wentylatorem od procesorow AMD socket A
identyczne mocowanie nalezy tylko sprawdzic wymiary radiatora, sa zwykle
wieksze (lepsze chlodzenie:). Wentylatory z termo-control reguluja szybkosc
obr w zaleznosci od temp wiec kiedy nie ma potrzeby zwalniaja. Same plyty (ale
raczej jeszcze nie socket 370) reguluja napiecie (obr) wentylatorowi.
Pozdrawiam Pawel