Re: DVD RW Gigabyte -opinie?

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Sun 27 Mar 2005 - 13:41:30 MET DST

Dnia Sun, 27 Mar 2005 13:15:18 +0200, Damianin napisał(a):

> Bzdura. Pierwszy lepszy Komputronik - NEC 249,-, LG 244,-. A to i tak
> drogi sklep.
Jak ja bym szukał w komputroniku, to bym zbankrutował. Wyszukaj
najtańsze ceny, a nie wyszukuj w drogich sklepach (sam zaznaczyłeś, że
jest to drogi sklep, więc dlaczego podajesz ceny z komputronika?).
Cena za Nec 3520 jest sporo niższa od LG.
http://www.apollo.pl/do_cmd_win.php?menu=store&cmd=show_detail&id=14071

> Sugerujesz, że 4163 nie nagrywa na badziewiastych nośnikach i uwala
> płytki? :)
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, to będziesz wiedział. Czyżbym
pisał niejasno? LG to też dobry sprzęt, ale u mnie Nec wypadł nieco
lepiej. Oczywiście nie znaczy to że Nec jest bez wad.

> Sądzę, że na cdrinfo.pl wchodzą osoby, które wiedzą do czego służy
> nagrywarka DVD i jak wykorzystać jej funkcje i ich opinie są
> reprezentatywne.
Wolę sobie sam przetestować sprzęt i wybrać to co wg mnie będzie
najlepsze. Poza tym zauważ, że relatywnie niewiele osób ma dostęp do
internetu w Polsce i nie wchodzą cdrinfo. Przecież oni też kupują
nagrywarki. Ja tam cdrinfo mam gdzieś. Wziąłem LiteOn, LG i Nec na
tydzień i ponagrywałem na nośnikach. Wszystko na firmware taki jaki
zastałem w nagrywarkach. Nec był najszybszy jeżeli chodzi o nagrywanie
DVD, a na tym mi najbardziej zależy (różnice w stosunku do LG były
niewielkie, ale zawsze). Z drugiej strony, Nec był też najgłośniejszy
i trzeba najdłużej czekać od czasu włożenia płyty do napędu do czasu
uzyskania dostępu do danych.

> [...]
> myślę, że mnie to już upoważnia do wyrażenia pewnych refleksji (choć nie
> powiem - teoretycznych refleksji). P.S. dorzuciłem po to, żebym nie był
> posądzany o stronniczość. Chcę kupić dobrą nagrywarkę, ale nie posłucham
> nikogo, kto powie bierz *** czy ** bo jest super, bez rozsądnego
> uzasadnienia. Póki co mam ten komfort, że jestem jeszcze (ale już bardzo
> niedługo) przed wyborem nagrywarki DVD. Moje wypowiedzi są w tym
> przypadku mniej więcej oparte na tej podstawie na jakiej Ty wypowiadasz
> się o LG nie mając tej nagrywarki :) Pisząc NC w takim razie zaprzeczasz
Ależ ja miałem tego LG przez tydzień (wraz z NEC i LiteOn) od
zaprzyjaźnionego sklepu komputerowego. Wiem, że niewielu ma takie
możliwości wypożyczenia sprzętu, ale mając takie możliwości wolałem
sprawdzić jak ten sprzęt zachowuje się w zastosowaniach jakie są mi
najbardziej potrzebne (tzn. nagrywanie DVD-R na tańszych nośnikach i
rzadziej droższych). Z odczytem porysowanych płyt też nie miałem
problemów na tym Nec (LiteOn nie odczytał jednej płytki, LG wszystkie
odczytał), więc go wziąłem.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [Gigabyte K8NF-9] [Pentagram QVC-100 Cu]
[GeForce 6600] [Chieftec 360-202 DF] [Nec 3520] [HDD Samsung 80 GB]