Re: Czyszczenie napedu CD

Autor: Damianin <damianin_wytnij_to__at_wp.pl>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 23:00:33 MET

tk napisał(a):
> Wydaje mi sie ze nie ;) byc moze uzywles plyty ktora byla kiepskiej jakosci,
> ja nie spotkalem sie z uszkodzeniem napedu. Czyszczenie napedu CD to
> standardowa procedura jesli trafia do nas jakis komputer do rozbudowy,
> naprawy itp. zawsze to robimy i jeszcze nigdy nie zdarzylo sie aby CD sie
> uszkodzil...

W argumentacji polecam m.in. wypowiedzi z tego wątku. Większość z nich
chyba dodatkowego wyjaśnienia nie wymaga. Nie ma takiej możliwości, aby
przy płycie czyszczącej, a szczególnie takiej za 10 PLN, nie powstawały
mikro-rysy na soczewce przy tarciu plastik-plastik na sucho. Wspominam o
cenie, ponieważ jest ona pewnym odzwierciedleniem technicznego
zaawansowania takiej płyty czyszczącej (pewnie są mniej i bardziej
szkodzące).

Jeżeli o mnie chodzi, to w serwisie komputerowym możecie używać do
czyszczenia optyki nawet szczotki do pleców, jeżeli czyszczenie będzie
trwało szybko, najlepiej automatycznie i jeśli przyniesie to efekt
(niekoniecznie długofalowy :) ). Poza tym nie macie do czynienia ze
swoim sprzętem.
Dla użytkownika domowego, który zabiera się do czyszczenia soczewki
"własnoręcznie" liczy się raczej _trwałość_ i _jakość_ wykonanej pracy
niż jej szybkość.

--
Pozdrawiam
Damian.