Jaka karta graficzna dla staruszka? :)

Autor: dylan <dylanUSUN_TO_at_interia.pl>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 15:32:07 MET

Witam,

Mojemu ojcu padł GF440MX, komputerek to P4 2,53 MHz z chipsetem VIA.
Komputer jest uzywany do pisania w wordzie, trochę w starych programach pod
DOS-em, znaczna część to net i słuchanie muzyki a także oglądanie filmów,
gierki od czasu do czasu ale raczej jakieś wysłużone a nie nowości...

Chciałbym kupić coś o krok lepszego i koniecznie z DVI (w planach jest zakup
LCD w niedalekiej przyszłości) w dodatku VIVO było by mile widziane.

Przeszukując internet zastanawiam się jaką różnicę odczuje się kupując jedną
z trzech kart:
Radeon 9250, 9550, 9600 czym one się różnią?
Ale nie w sensie architektury i budowy ale w parametrach do w/w zastosowań.
GF sprawował się należycie i domyślam się że najtańszy 9250 (w cenie do
200zł) będzie akurat ale może warto by dopłacic kilkadziesiąt złotych (9550)
lub jakieś 100 z hakiem do 9600?

Wiem, że jak teraz zostanie kupiony sprzęt będzie służył bardzo długo,
dlatego nie chciałbym kupić pierwszej z brzegu, na kartach graficznych się
nie znam :( jestem tylko programistą :) nie mam czasu na gry itp :(

Pozdrawiam,
Daniel