Re: odlaczanie monitora w czasie pracy PC

Autor: JFK <skrzynkanaSPAM_at_gmail.com>
Data: Fri 25 Mar 2005 - 16:16:08 MET

Dnia Fri, 25 Mar 2005 08:48:12 +0100, Marcin "bydle" Szwarc napisał(a):

> Ja tam sie nie znam, ale ponoc dyski na IDE bez problemu obsluguja tzw HOT
> SWAP - tylko zdaje sie w Redmond o tym zapomnieli...
Ano nie znasz sie. Ksiazka "anatomia pc" jak i kilka innych zrodel
wyraznie mowia ze ide nie jest hot swap (z zastosowan domowych dopiero
sata jest)
Ale w praktyce sprawa wyglada tak ze przy wspolczesnym zarzadzaniu energia
w dyskach da sie dysk bez problemu wylaczyc po czym odpiecie jest juz w
zasadzie bezpieczne chociaz wbrew standardom.
Co do systemu z redmont to ma on glupi zwyczaj odwolywania sie co jakis
czas do dysku i jak go nie znajdzie to sie sypie. *nixy maja to
rozwiazane nieco lepiej. Dysk po softowym odmontowaniu juz nie jest przez
system niepokojony wiec mozna go fizycznie odlaczyc. Gorzej jesli kom byl
bez dysku uruchomiony. Wpiac sie go wlasciwie nie da jesli wczesniej go
tam nie bylo bo bios komputera go nie zobaczy wiec system nic o nim
wiedziec nie bedzie. Tak wiec prawdziwy hot swap to nigdy nie bedzie ale
czesc rzeczy da sie zrobic w miare bezpiecznie
pozdrawiam

--
Jakub (JFK) Kasica
kontakt ze mna: