512 vs. 2x256 - rozbudowa RAM do 1GB.

Autor: JK <jk_at_no-adress.pl>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 16:42:32 MET

Witam!

Mam komputer z A64 3000 na Socket 939 (KT880) z 512 MB RAM (1x512 PC2700
- spadek po poprzedniej konfiguracji). Chcę dołożyć 512 MB. Nie mogę
niestety pozwolić sobie na zakup od razu 2 x 512 MB do pracy w DC, mogę
jednorazowo kupić jedynie 512 MB. Wobec tego, który wariant wybrać:
1. kupić 2x256 za pierwszym podejściem, za jakiś czas znowu 2x256 i w
ten sposób uzyskać 1 GB RAM w trybie dwukanałowym, dotychczasowe 1x512
MB zniknie z tego komputera, ale będę miał zajęte wszystkie (4) sloty
pamięci;
2. dokupić 1 x 512 MB i liczyć na to, że jeśli pójdzie w dwukanałowym z
dotychczasowym RAM-em to OK, a jeśli nie to trudno (podobno zysk
szybkości na DCh to ok 3%, więc zbyt wiele nie stracę). Zyskuję 2 wolne
sloty na RAM.
Komputer chodzi na domyślnych ustawieniach - nie przewiduję żadnego OC.

Pozdrawiam

--
LeHardi
Jarek Kus