Re: Montaż PC

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 12:19:04 MET

Dnia Thu, 24 Mar 2005 11:38:27 +0100, waldekg4WP napisał(a):

> Witam
>
> Zamierzam złożyć samodzielnie PC-ta.
Mam nadzieję, że już chociaż kiedyś jakieś części samodzielnie
wkładałeś do kompa, bo bez żadnego doświadczenia lepiej zapłacić komuś
stówkę.

> Mam już wszystkie "składniki". To
> będzie płyta Gigabajta K8Trinitron nForce4 i procesor Athlon 64 3200+ (socet
> 939) pamięci RAM Geil 3200MHz
> Czy ktoś mógłby mi pomóc przez to przejść bezboleśnie?
> Chodzi o (w miarę) szczegółowy plan działania.
Poczytaj najpierw te stronki zanim weźmiesz się za składanie. Jak
będziesz już miał jako takie pojęcie to zaczynasz składać.

http://www.tomshardware.pl/howto/20020918/
http://forum.pcmaniak.pl/sutra66401.php

> Oto kilka pierwszych pytań jakie mi się nasuwają:
> czy przed (albo ewentualnie po) mntażem procesora powinienem coś ustawiać na
> płycie?
Nic nie trzeba wcześniej ustawiać. Pamiętaj tylko żeby dać pastę na
procesor.

> czy bios tej płyty sam wykryje procesor i ustawi...?
Najlepiej po złożeniu wejść do biosu i dać "Load optimized defaults" i
zachowujesz konfigurację.

Poza tym, cały proces początkowej instalacji masz opisany w instrukcji
obsługi do płyty. Pamiętaj, że najpierw w obudowie montujesz napędy
optyczne, a dopiero później wsadzasz do środka płytę główną.
Oczywiście pamięci i chłodzenie montujesz *przed* włożeniem płyty do
obudowy. Jeżeli chcesz aby pamięci pracowały w dual channel, to
obsadzasz dwa sloty w tym samym kolorze.
Dodatkowo, na tej płytce wentylator na procesorze zaraz na początku
stanie i dopiero zacznie się kręcić jak procesor siągnie temperaturę
więcej niż 20 stopni. Pamiętaj aby w biosie nie włączać ostrzeżenia
jeżeli wentylator się zatrzyma, bo zawsze na początku będziesz miał
alarm.

W razie dalszych pytań odnośnie płytki/instalacji urządzeń pisz na
grupkę.

> Pozdrawiam
> Waldek
pozdr.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [Gigabyte K8NF-9] [Pentagram QVC-100 Cu]
[GeForce 6600] [Chieftec 360-202 DF] [Nec 3520] [HDD Samsung 80 GB]