Re: Znikanie danych na dyskach 200 gb maxtor i caviar

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 20:19:57 MET

Użytkownik "Hubert Rebus" <habert5.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d1pe0e$b0f$1@inews.gazeta.pl...

> Tutaj się nie zgodzę. Wpis chyba nie jest potrzebny gdyż drugi dysk
> 200 gb zapełniłem na raty w 99 % na tym samym systemie, bez żadnych
> kombinacji z bigdrive enable i nie następowało uszkodzenie danych
> przy zapisie powyżej 127/137 gb dysku. Byłby za to na pewno
> potrzebny gdybym działał na zewnetrznym kontrolerze bo tam nijak
> system nie chce widzieć wiecej niz te 137/127 gb, a jesli juz jakos
> uda mi sie tam zainstalowac patrycje na całej powierzchni dysku to
> potem i tak szlag trafiał te dane z patrycji powyżej wspomnainych
> 127/137 gb.

Nie potrafię jak widzę Cię przekonać. Trudno. Sam spotykałem się
wielokrotnie z przypadkiem nadpisania danych bez tego wpisu i nie mam
najmniejszych rozterek, że on _jest_ wymagany. I nie ma to raczej nic
wspólnego z widzeniem bądź nie-widzeniem całego dysku. Miałem na
przykład taki przypadek, że człowiek pod systemem W2k bez tego wpisu
spartycjonował sobie cały 200 GB dysk na archiwum danych i powoli go
zapełniał; rypło się w momencie, kiedy ów nieszczęśnik zaczął składować
sobie jakąś sporą ilość danych mając zapełnioną pierwszą połowę dysku. W
efekcie partycja stała się nieczytelna, zaś około 1,5 GB danych z jej
początku zostało nieodwracalnie nadpisanych. Druga połowa dysku była
czysta jak łza. Znam ten przypadek dobrze, bo osobiście analizowałem ten
dysk i przyczyny padu...

P.S. Tak z ciekawości - rzuć okiem na zawartość drugiej połówki tego
padliwego dysku, czy są tam zapisane jakieś dane. Proponuję użyć WinHex
http://www.x-ways.net/winhex/index-m.html .

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/