Re: pytanie o łączenie pamięci RAM

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 17:47:38 MET

K78PL wrote:

> pytanie dla Was drodzy grupowicze pewnie banalne ale ja chciałbym się
> upewnić że wszystko będzie ok. A wiec mam płyte Asus K7V333 i mam
> dwie pamięci ram 128MB 266MHz. Teraz dokupiłem 512MB 400MHz. Pytania:
> 1. czy moge to wszystko połączyć bez obaw że będzie wszystko działało
> jak trzeba i nic nie uszkodzę.

Nic nie uszkodzisz, ale pewności, że będzie działało nie masz. Mogą sie
pojawić problemy z kompatybilnością, ale wpływu na to też nie masz więc
sie nie martw.

> 2. Z jaką prędkością to będzie działało wszystko razem? 266Mhz czy
> każda sobie po 266 i 333?

Będzie działało z częstotliwościa najmniej wydajnej pamięci.

> 3. Wogóle czy ma jakieś znaczenie wstawianie 2-3 kart (nawet takich
> samych) lub tylko jednej? Czy takie łączenie ma jakis wpływ na
> prędkość? Z góry dzieki za pomoc :)

Raczej nie ma wpływu chociaż przy overclockingu lepiej mieć mniej
kości. Najszybsza jest zlimitowana przez najwolniejszą.

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl