Re: K7S5A, trudny start na 133/133, nowy bios załatwia spraw

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 17:13:10 MET

> Eh... A u mnie się ten biosik zupełnie nie sprawdził.. A tak ładnie
> wygląda:(
No i muszę odszczekać pochwałę. Po tygodniu ten bios rozłożył mi
komp. Utraciłem dostęp do linuksa i do windy na swoim dysku i mimo
całodziennych bojów nie odzyskałem. Za późno się zorientowałem i już
zdążyłem zaorać windę :). No, ale już była staaaara, należało jej
się. W końcu przywróciłem stary bios i w magiczny sposób wszystko
zaczęło działać.

> Natomiast co u siebie zauważyłem - właśnie odnośnie dysków, a raczej
> Kontrolerów IDE ATA/ATAPI -oba się beszczelnie przestawiły na PIO, i, choć
> zazwyczaj odinstalowanie tychże i ponowne odpalenie kompa powodowało to, że
> system sobie sam je znajodwał i ustawiał "po ludzku" - tym razem nic z
> tego - "nie można zainstalować... ble, ble, ble...". Druga sprawa -
> zupełnie na PCI zniknął modem...
No właśnie, ten bios powoduje jakieś kłopoty z obsługą kanałów IDE.
Objawy takie że OS-y zacinają się w pół startu, instalki z cd-roma
nie staje na samym początku, zwiechy ustawnicze, stery SiS-a od IDE w
ogóle nie działają, transfer plików dysk/dysk zawiesza komp, itd.

> Troche szkoda, bo bios oferuje jakieś ciekawsze rzeczy, no ale musiałem
> przywrócić poprzeni ( też właśnie podanym w manualu sposobem ;))
Ano, bardzo szkoda bo ma opcję która powoduje bezbłędny start mojej
płyty za każdym razem. Będę musiał napisać do autora, może coś
poprawi. Czy zresztą ten bios to nie beta?

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon2400+, 512MB SDR, GF4MX440, Feel 300W***