Re: LCD 19 - jak to jest ...

Autor: Mariusz <mkwytnijto_at_popnet.pl>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 11:35:00 MET

> Ostatnio kupiłem monitor 19" FLATRON L1910P i znajomi zaczęli podkopywać
> moje przekonanie o tym, że to słuszny wybór. Nie chodzi tyle o markę co o
> rozmiar. Korzystam z tego monitora przede wszystkim do pracy z tekstem a
> tu
> mnie zaczęto uświadamiać, iż tak duży monitor jest nieodpowiedni do tego
> typu pracy. Mam mętlik, bo ponoć praca z tekstem na tak duży ekranie może
> doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia wzroku, ponoć powinienem
> korzystać z ekranu 15". Bardzo proszę o opinie albo linki na ten temat.

Nie bardzo maja rację bo Twoja 19 ma minimalnie większy rozmiar piksela od
15 więc 15 byłaby gorsza. Na szczęście nie kupiłeś 17 - ta byłaby nie
trafiona, ze swoją 1280x1024. Zakładając, że Twoja 19 pozwala na
zmneijszenie jasności bez utraty wyrazistości obrazu, że nie smuży i nie
wprowadza innych uciążliwości podczas pracy to pewnie oczka odpoczną - choć
początkowo mogą boleć nie przyzwyczajone do nowego obrazka ;-)

--
[ Mariusz: Abit IC7-G P4 3GHz 512/800/HT QVC120Cu 1GB DDR400 Kingston NEC ]
[ E700 Asus GF4Ti4200 128 MB 8x Zalman ZM80D WinFast TV-2000 Exp. Zoltrix ]