Dell Inspiron 8200 i Intel SpeedStep

Autor: Rafalski <shaft_at_go2.pl.CUT.IT>
Data: Mon 21 Mar 2005 - 23:02:58 MET

Mam problem z płynnym przełączaniem częstotliwości pracy procesora w
komputerze Dell Inspiron 8200. Procesor to P4M 1700, system - Windows 2000
SP4.
Komputer pracuje na 1200MHz na bateriach, zgodnie z ustawieniami. Kiedy
podłączam zasilacz, przechodzi na 1700 - ok (lub zostaje na 1200, jeśli jest
tak ustawiony). Jednak, kiedy uruchamiam jakąś zasobożerną aplikację (przy
1200), dostaję komunikat, że zmiana wydajności wymaga restartu komputera.
Nie powinno nic takiego się pojawiać, P4M obsługuje Enhanced SpeedStep,
który pozwala na zmianę "w locie".
Instalowałem najnowszą wersje intelowego apletu (W200 w odróżnieniu od XP
nie obsługuje speedstep natywnie), instalowałem najstarszą i jakąś średnią.
Zrobiłem update biosu, przeinstalowałem system po update biosu, kląłem
siarczyście po wielokroć - i nic. Jedyną sensowną opcją wydaje mi się
ustawienie 1700 na sztywno, nawet na bateriach, ale wtedy ich czas pracy
zauważalnie się skraca.

Czy ktoś ma może pomysł, jak uzyskać płynne przełączanie częstotliwości
procesora?